Thursday, November 4, 2010

MYSPACE dan FACEBOOK.

Assalamualaikum korangggg.. :)

Myspace Dan Facebook. haaaa. meh sini aku nak berceritaa.. Myspace adalah ruangan saya kan? yaaa, seperti semua tahu myspace ade ruangan saya. *merepek jap. hahha. Act myspace ni la yang memperkenalkan aku about dunia networking ni. Korang caye tak? If tak caye dah,g tido sane.. Aku kan dulu aktif la jugak g kem sane sini kan mase tahun 2008, rajin beno sangat gila laa! Kem yang aku slalu pegi is Anjuran Permata, Khursus Usahawan Muda. *konon nak jadi usahawan la kan. hehhe :P

Setiap kali nk balik kitorng ade la tukar tukar profile kan, diaorang sume tanye ade Myspace tak? aku pun blurr la kan. hahha *kuno gileee.. Aku pun dengan selambe nye cakap la 'ape tu?' series, mmg aku tk thu pun ape bendenye tu myspace. Yang aku tahu dulu bile kat Uncle Google aku search hujan.org or bace paper, tu je yang aku tahu. hahha

Then bile balik rumah aku pun search la kat Uncle Google 'myspace' nahhhhh.. ntah ape benda tah. Aku pun click la Sign Up. Haiyakk! die mntk Email pulak. Sign Up la yahoo pulakk. huhhu.. Okay. Yahoo dah setel, kembali ke myspace. Isi punye la isi punye la isi, okay setel dah! aku click la home. waaaaaa! Verified la pulaakk. Buat la lgi sekali.. :((. *Psstt psst psst. Aku jumpe siDia di Myspace laaa. hehhe :D

Dah, tutup cite Myspace bout myspace. Bukak cite psl Facebook pulak ey. :) Act aku berFacebook ni bru je, dlm setengah tahun kuttt. So, banyak benda lagi aku tak tahu. Tolong bagi tunjuk ajar eyy, terima kasih korang.. :)

Cerita ni berbunyi begini.. Act aku dah penah buat facebook dulu,tapi aku tak tahu macam mane  *sadis kan? hahha. Last lupe paswrd. hohho.. Aku pun buat la bru. Mule mule memang aku tak thu pun mcm mane nk chat, tekan tekan jela sampai penat. Lama kelamalamaan baru la aku tahu mcm mane nk chat, nk add orang, nak mesej, nak post wall ape sume tu. hehhe..

Kesimpulannya, Bermain Facebook dan Myspace banyak perkara negatif dan posotif nye yang kite dapat. Yang positif? Yelaaa, kan kite chating add ramai ramai kawan kan? kite mengeratkan lagi silaturrahim sesama kita, menambahkan lagi saudara kita sesama islam. Amin :). Yang negatif nye pulak? haaaa. korang pikir la sendiri la ey. :P Adiouss! bubbyeee..

8 comments: