Thursday, February 17, 2011

Kisah cinta.

Assalamualaikum W.B.T..


Ape khabar anda sekalian? Di harap anda semua berada dalam keadaan sihat belaka. Hehhe.. Tanggal 16, setiap bulan tepat je tanggal 16 tak kira la 16 feb ke, 16 jan ke, 16 dec or 16 nov mesti aku gembira bila tanggal ni sampai. Nak tahu knape? Tanggal ni la Shakirah Binti Haji Mohamad Yusof menerima dengan rasminya aku sebagai buah hati dia. Ni bak kate orang dulu², if orang sekarang gelpren la kan. Hehhe :) Mase tu time hari guru selepas solat Maghrib berjemaah kat Surau Kem Paya Indah aku melamar die, dalam kira² jam 1946H la mcm tu.. Hehhe. Alhamdulillah kami pun dengan rasminya menjadi pasangan kekasih. :D *malu la ckp mcm ni.. :P


Kalau nak di ceritakan kisah kami dari mula kenal sampai la sekarang memang banyak kenangan, cerita, kisah suka duka, macam² lagi laaa.. Tapi rasenye tak perlu cerita kuttt. Insya-Allah nnti time majlis perkahwinan kami nnti kami buat slide khas untuk kisah percintaan kami eyy.. :D. Sekarang ni kita cerita yang ringkas tepat padat dan mutakhir ey!. Hehhe.. if nak cerita panjang² nnti tak syiok la kan, korang tahu nnti, takde rahsia dah. Hidup ni perlu ade rahsia, baru la nnti seronok. Hahha


Kisah bermula dari sini. Aku kan dulu suke nooo layan mespes ni, suke nooo nak add² orang, sebab aku ade fight ngan membe aku sape yang friend paling banyak die hebat.. So aku pun 15 jam aku duk ngadap pc laptop, laptop pc.. Tu je keje aku, asyik nak add ooooooorang je, sampai la aku add iraConet (bukan nama sebenar) ni haaa.. Yang dia ni pulak slalu sgt laaa mengonline dirinyaa, boleh dikatakan hampir setiap petang dari pukul 3 sampai la lepas asar. Yang paling best nye pulak, bile aku tegur ade respon beb! Hehhe.. Sonok ni sonok ni :D. 


Bile dah ade respon ape lgi? Teruskan lah bercomment antara kami. Yang paling best lagi?? Die ni pulak jenis yang seKepala ngan aku *maksud seKepala disini bukan nye kami gune kepala yang sama ey, jangan salah paham. Maksud seKepala disini adalah kami sama, suke loyar burok, die pun layan je ape yang aku bebelkan, yang aku kerepekkan.. Memang sonok la dengan die ni! Hehhe.. Kang bile petang aku online tunggu die, if petang tak online? Malam mesti online punye. Hehhe.. Sampai la satu mase ni aku mintak no tepun die. Hehhe.. Mak aihhh! nak mintak no tepun pun kene teka² jugak, payah gile wooo! Dah la salah no die bagi. Aku miscall ade, tapi bukan die. Hahahaha *malu² :)).. And lastly Alhamdulillah dapat jugak. tq dear! :)


Tak cukup kat ym ngan mespes, ade no tepun kan... So, SMS jelaaa. Hahha.. gatai la aku ni. *aku memang dah suke kat die pun time ni.. Ssssshhh! tpi aku pandai cover punye :D. Tapi alangkah sedih nya sebab kadang² mesej aku tak di replykan nya, die memang jenis yang memang tkde kedit, so nak buat cane kan. Huhhhu.. Penah jugak dulu kitorang lost contact, tetibe je tak berhubung antara satu sama lain, ade sebab² yang tertentu la kan.. :)


Lastly awal tahun lepas kitorang rapat balik.. Hehhe. Aku mesej die balas, mesej lagi die balas lagi, mesej lagi die balas lagi.. Haaaaa, ade chance la ni kan. heee :D. So, makin hari amakin rapat kitorang ni.. Sampai la bulan 3 aku kene kem PLKN Kem Paya Indah. Sedih woooo nak tinggalkan mak abah, nak tinggal kan katil, bantal.. :( Especially dia! :(( Menangis aku malam tu, dahla kat dalam kem tak dapat pegang fon, macam mane nak contact nnti. :( macam² perkara bermain kat dalam fikiran aku time tu. Huhhu.. Bile dah kat kem terasa rindu yang teramat sangat sehinggakan aku asyik terdengar dengar bunyik hp, padahal hp takde. Huhhu.. 


Tapi alhamdulillah masih ade kesempatan lagi aku nak berhubung dengan die, kebiasaanya hari rabu or selasa aku mesti call die. Hehhe.. Gune i-Talk laaa beb! nak gune duit syiling mahal sangat, sempat tanye dah makan ke belum je. Huhhu.. If i-Talk siap aku tanye mak ayh dan makan ke belum. Hahaha :)) Alhamdulilllah sepanjang aku kat dalam kem dulu dia setia menunggu aku, ceeewwwaah! Hehhe.. And lastly sampai la ke hari ni. Aku bersyukur sangat² die slalu ade dengan aku. Mungkin Allah kirimkan die buat aku untuk aku jage die, belai die, sayang die sebagai peneman hidup aku. Insya-Allah ape yang Allah beri ni aku gune n jge sebaik mungkin.. Walaupun banyak dugaan, rintangan, cabaran yang kami lalui alhamdulillah sampai ke hari ni.. Semalam genap 9 bulan kami bersama. Insya-Allah dengan berkat Allah S.W.T hubungan kami kekal hingga jadi suami isteri, mak abah, atok nenek nilah impian kami. Insya-Allah.. Korang semua doakan ya ape yang kami impikan akan jadi kenyataan. Insya-Allah. Amin..


Ni lah koleksi kenanga yang ade kat aku.. :) tq sayang for everything.. I LOVE YOU SOOOO BLOOOODY MUCHHH MUCH MUCH MUCHHHH! 






7 comments:

  1. 16....
    WAhh... untung ur abg apek :D.....
    KITE 15....
    :D ... :)))

    ReplyDelete
  2. waloweyhh.. hoho.. aku doakan jugakk. yang aku tak puas ati ni, ko curik idea aku nak buat 'slide percintaan' tuh.... hahaha..

    ReplyDelete
  3. Syikin : Alhamdulillah.. Ouh, korang 15 ey?
    Min : Amin.. Eh? Ni tkde kene mengena dengan yang hidup k. Hahha

    ReplyDelete
  4. *baru hari ni nak komen*
    amboiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :D

    ReplyDelete
  5. untunglah ko ingat. si akram uh ingat lupa ingat lupa je. -_____-"

    gua jeles ngan ira. haha

    ReplyDelete
  6. wktu kapel xthan....hahaha...
    num fon umh dlu plak.... :p

    ReplyDelete