Saturday, February 5, 2011

Ketakjuban.

Assalamualaikum W.B.T

Kenape malam ni aku rase sangat membosankan ni. Huhhu.. Okay laa, Jum kite share story ni. Seperti mana yang korang tahu, *ceh! mcm ramai je folower. Hahaha.. Aku ni kan fanatik HUJAN!, bagi aku hujan ni memang best la music yang dorang bawak ni. Nak kate rock tak rock, slow tk slow sangat, jiwang pun tak jiwang sangat. Hahah.. Meh sini aku cite serba sedikit latar belakang diorang ni.

NOH - Aku tahu yang noh ni dulu hoppers, sape tahu kumpulan MIX? haaaa.. die la yang tukang rap nye. Hohho.. Noh ni kreatif orang nye, Aku penah tengok ade satu kisah ni menceritakan kehidupan noh. Die memang minat music, dari sekolah rendah lagi dah start main. Semua lagu hujan dari 1st ep 123 go!, 2nd ep check check rock rock, 1st album 'HUJAN, 2nd album 'MENCARI KONKLUSI', sampai la ke 3rd album 'LONELY SOLDIER BOY'. Semua lagu die yang tulis.. kepada noh, teruskan usaha. Anda sangat diperlukan dalam industri music Malaysia.

AG COCO - ag selaku lead gitar band ni macam penyeri band ni. Yelaa, tukang goreng la katekan. Hohhho.. AG ni dulu guitarist band COCO yang sangat top dengan lagu mengintai langit. Kalau tengok koleksi Gadget AG perghhh! Jeles gile woooo.. AG ni jugak yang punya idea untuk menubuhkan HUJAN, AG jugak ade main untuk tribute P.Ramlie feat ngan azlan & typewriter mendendangkan lagu jeritan batinku. Hohho. AG, if kau tkde. Tk jadi la HUJAN ni kan.. Hehhe.

Dimas - Die ni selaku pemain kekunci HUJAN. Dimas ni dulu bassist hujan, tapi die balik kg sebab nak kawin kuttt. So, die tinggalkan HUJAN buat seketika. Dan tempat beliau digantikan dengan duke. Yang aku tahu, dimas ni bos tempat noh keje dulu.. Apetah name tempat tu, aku pun lupe. Noh sound engineer kat studio tu.. So, dari situ la dimas mengofferkan dirinya main bass untuk HUJAN.

AM - Am? Macam name aku pulak kan. Hahaha... Am ni drummer bagi HUJAN. Aku suke tgk am ni, bile perform rilek jeee.. Cara permainan nye kemas je. Macam lagu obsesi, bip drum tu lagu tapi die main kemas je dalam keadaan selumber. Hohho.. Am ni dulu drummer api band yang popular dengan lagu 'aku pemuzik indiependent'. Secara ringkas nye aku suke tengok Am ni. Hohho

Ni la yang aku tahu serba sedikit tentang HUJAN. Untuk HUJAN, Gud luck! aku suke music korang.. teruskan menaikkan name korang. Korang best! Insya-Allah aku always support korang. Aku teringin sangat nak ade band macam korang, tapi belum ade rezeki lagi kan. Huhhu.. Tapi tkpelaa, Aku cube usaha lagi, dalam band ni perlukan persefahaman antara bandmate. Susah nak dapat wooo. Alhamdulillah buat mase sekarang aku ngan bandmate aku okay.. Untuk band kitorang, kitorang tengah siap kan 1st single. Tak lame lagi siap la kuttt. Insya-Allah.. :)

4 comments:

  1. wooaaa.. aku doakan ko n bandmate korang terus berusaha tuk jadi band yg dikenali macam hujan.. good luck weyhh!

    ReplyDelete