Sunday, January 2, 2011

Experience.

Assalamualaikum W.B.T..

Uwah liriknya penuh bulan
Bintang mentari lengkap
Tapi kecundang akhirnya
Kerna terlalu menghaaaarap

Kasihnya tak diperlukan
Berjuta rangkap puisi yang ditulis
Khaaas buat kekasih hatinya

Ku hanya mahu nikmati denganmu
Bahgia oh bahgia oh bahgia
Bahgia oh bahgia oh bahgia


Kau mungkinkah kau bermimpi
Punyai bidadari yang bisa bawakan
Kau terus ke alam seakan syurga

Ku hanya mahu nikmati denganmu
Bahgia oh bahgia oh bahgia
Bahgia oh bahgia oh bahgia
 
Wooo

Ku hanya mahu nikmati denganmu
Bahgia oh bahgia oh bahgia
Bahgia oh bahgia oh bahgia
Bahgia oh bahgia oh bahgia
Bahgia oh bahgia oh bahgia

Wooo
Mesti korang sume duk tetanya tanya kan ape laa ats ni. Nak kate lagu tk penah denga. 
Hahha.. Ni lagu BAHGIA hasil ciptaan noh dari band hujan. Layan la jugak lgu ni kan. Hehhe.. 
So, sape yang belum denga sila² la mendengarkan nya yaaa.. :). Hurmmm.. sudah sekian lama
jugak aku tak update blog ni kan. Kesibukan yang teramat telah melandai diriku ini laaa... Huhhu.
Maklum laaa, sibuk dengan kerja.. Pergi pagi, balik petang. Pastu bile malam dah penat terus 
tido. Macam tu pada hari² seterusnya.
 
Dalam masa cuti sekolah yang lalu, macam² pengalaman aku dapat bile kerja ni. 1st dulu aku
kerja kat Pullman Putrajaya Lakeside, aku tak sorang.. ade la ayen n anak buah die skali kerja
satu tempat. Hohho, mule² nak masuk keje tu memang syok gle beb! Dengan tk thu ape keje 
yang kitorang kene buat, pakai terrrrrrrjah je.. Bile sampai je, kitorang d suruh ikut bro botak 
depan ni. HAHHA. *Sori tekasa sikit. :D. Die A.M F&B..So, kene la hormat sikit kat die.. Hohho.
Bile naik je, Okay. Die kate kat kitorang "g jumpe hafiz atau loga,tanye die ape nak buat." Aku
dah blurr dah. Dah la kat restoran, punye ramai orang.. Kitorang pun duk tepinga pinga tak tahu
nak buat ape...
 
Finally Bro hafiz ni pun datang kat kitorang n die suh 'buzzing'. Korang tahu tak ape tu buzzing? 
g carik kat google. HAHHA. if tk jumpe jugak bru tanye aku. Hehhe.. Okay laaa, hari 1st keje tu 
memang seronok jugak sebab belum rase lgi sendi² tu begegar. Hahha..Bile hari ke-5 aku kerja, 
dah rase dh sume urat² aku macam tegang sgt, beli gerak je sakit.. Nak nangis ouh rase time tuu.
Tak sanggup dah nak keje.. Huhhu. Hari ke-6 aku keje, aku masuk shift petang.. Tak brape lame
aku masuk keje, tetibe dapat call dari Cyberview Lodge Resort&Spa suh datang keje besuk.. 
Sebelum ni pun aku penah keje kat situ, tapi die kate tunggu call. Alhamdulillah dapat jugak 
call tu. :)
 
Pada keesokan harinya pun aku mula bertugas kat Western Kitchen Cyberview Lodge Resort&Spa. 
Alhamdulillah la keje kat situ okay sikit. Kerja takdela teruk sgt, keje duk maaaaasak je. Hahha..
perut lapa makan, bile makan je perut mesti lapa. Hahha.. Memang seronok la keje kat situ..
Chef nye pun semua okay², keje tk kene maki hamun, tkde rushing.. Rilekkkkk je. Keje yang kat 
Pullman tu aku biar mcm tu je. Hahha.. Sonok² keje tk sedar dh nak bukak sekolah. Hahha.. 
Dun woryy, aku dah resign dah. Nak smbg bljr balik. If boleh la aku memang tanak keje hotel.
Korang sume doa² la ey.. :) Aminn.. 

Besok dh start skolah dah. Azam barula ni konon nye. Hehhe.. Aku nak cube serius, thn ni nak 
STPM, tak boleh main² dah, ni jela peluang yang aku ade skrg ni. Aku nak buat btl², Mak, Abah, 
Abang, Kakak, Ira tolongggg!! Tolong support yaaa! Insya-Allah if ade rezeki dapat masuk U. 
Aminn... Okay la semua, ngantok dah laaa. Huuu.. Besok nak skolah :D. Orang tu yelaa dah tk 
skolah, siap cakap lgi 'SAYA BUKAN BUDAK SEKOLAH!' Hahha. tkpe, rest cukup² yaaa. Lepas
ni nak smbg study lgii.. Okay, Selamat Malam.. :) Bubbyee..
 
 

3 comments: